Frecventezi sălile de sport în mod regulat, execuți exerciții fizice solicitante acasă, faci jogging ori îți place să joci airsoft sau orice alt joc care îți solicită în mod intens musculatura corpului prin alergare și mișcări ample?
 
Cu atâtea săli de fitness, parcuri, terenuri unde poți practica airsoft București nici nu este de mirare că îți place atât de mult sportul! Dar pentru a profita la maxim de mișcare, ar trebui să ai grijă și la ce mănânci astfel încât organismul tău să-și ia necesarul de nutrienți, să ți se dezvolte masa musculară, iar tu să te simți mereu bine.
 
Mâncare pentru creșterea energiei
 
Atunci când depui un efort intens, ai nevoie de mulți carbohidrați. Exercițiile fizice solicitante consumă rapid energia acumulată în corp și de aceea, o dietă săracă în carbohidrați te poate face să-ți pierzi concentrarea, iar în cazul unei leziuni, să te vindeci mai greu.
 
Nu ar trebui niciodată să urmezi o dietă săracă în carbohidrați atunci când faci sport, fără îndrumarea unui specialist, deoarece repercusiunile acțiunilor tale pot fi din cele mai grave. Pe de altă parte, din categoria alimentelor recomandate sportivul fac parte:
 
pâinea integrală;
cerealele integrale;
orezul brun;
pastele din ovăz;
cartofi cu tot cu coajă;
fructe proaspete și uscate.
 
Mâncare pentru creșterea masei musculare
 
Mușchii au nevoie de proteine. Ei nu se dezvoltă pe cont propriu, ci prin sport și cu ajutorul alimentelor pe care le consumi. Pe de altă parte, nu toate proteinele din alimente ajută la dezvoltarea masei musculare. În cazul în care consumi o cantitate prea mare de proteine, după ce mușchii tăi își vor fi primit partea lor, excesul va fi transformat în energie.
 
Cei mai mulți amatori ai sporturilor solicitante consumă se bazează pe o dietă variată în ideea de a consuma o cantitate optimă de proteine. Dintre cele mai bune surse de proteine, putem enumera:
 
boabele de fasole, năut, soia, linte și mazăre;
lactatele, în special iaurtul, brânza și zerul;
oule;
peștele, în special somonul și macroul;
carnea de pui sau vită.
 
Sportivii de performanță, dar și amatorii, ar trebui să includă câte o sursă de proteine la orice masă și chiar să consume ca gustări shake-uri sau batoane, mai ales atunci când nu și-au permis o masă în toată regula cuvântului.
 
Mâncare înainte de a practica sport
 
Pentru a te simți bine în timpul exercițiilor fizice, ar trebui să aloci un timp de aproximativ trei ore între o masă principală și mișcare. Dacă ți se face foame între timp, nu te pune pe înfulecat tot felul de bunătăți, ci alege o gustare sănătoasă și ușoară precum:
 
un terci de ovăz;
un fruct sățios, ca de exemplu: banana;
o feliuță de pâine integrală cu puțin unt de arahide;
iaurt sau alternative pe bază de plante;
un pahar cu lapte sau alternative pe bază de plante.
 
Există și alte tipuri de gustări sănătoase, dar, în principiu, ar trebui să te ferești de: chipsuri sau cartofi prăjiți, măsline, avocado, brânză grasă, cantități mari de nuci sau alune, alimente bogate în fibre și orice alte mâncăruri care îți pot declanșa un disconfort în timpul antrenamentului.

  • 0 comentarii